Ruilen en terugsturen

Retourbeleid

Bij Fiyo doen we er alles aan om te zorgen dat jij het juiste product krijgt. Dus je onderdeel, accessoire of onderhoudsproduct zou perfect in orde moeten zijn en passen bij jouw apparaat. Desondanks kunnen wij wel eens een foutje hebben gemaakt, of bedenk jij je en is de bestelling toch niet nodig. In dat geval is het vaak prima mogelijk om te ruilen of terug te sturen naar ons. We leggen hieronder in 6 stappen uit hoe dat zit.

Hoe retourneer ik een product?

  1. Vraag je retour hier aan

  2. Verpak het product stevig in een doos en voeg hier het retourformulier bij

  3. Nadat je retouraanvraag door ons is goedgekeurd ontvang je een verzendlabel. Plak deze op de doos

  4. Geef je pakket gratis af bij een Mondial Relay ServicePoint

  5. Nadat wij de retourzending in ontvangst nemen ontvang je een e-mail ter bevestiging

  6. Het bedrag wordt binnen 10 werkdagen naar je overgemaakt

  • Je moet het product binnen 30 dagen na ontvangst retour melden

  • Na retourmelding moet je het product binnen 14 dagen versturen

  • Het product moet compleet en in de originele staat retour worden gestuurd

  • Producten die speciaal op jouw verzoek zijn gemaakt kunnen niet worden geretourneerd. Denk hierbij aan glasplaten op maat

  • Na ontvangst beoordelen wij de retourzending. Als alles in orde is, maken wij het te vergoeden bedrag (plus eventuele verzendkosten) binnen 10 werkdagen naar je over

Bij Fiyo kun je voor een besteld artikel, binnen 30 dagen na ontvangst van de gehele bestelling, besluiten over te gaan tot herroeping, oftewel om te beslissen te ruilen of retourneren. Je hebt, aansluitend op deze periode, nog eens 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen. Het is wel van belang dat het product:

  • compleet is;

  • (indien mogelijk) in de oorspronkelijke verpakking zit, met originele productstickers;

  • een verpakking in originele staat heeft: deze mag geopend zijn, maar mag niet als verzenddoos gebruikt worden;

Voor producten die beschadigd of niet compleet zijn worden extra kosten in rekening gebracht afhankelijk van de resterende waarde van het product.

De volgende artikelen kunnen helaas niet geruild en/of teruggestuurd worden:

  • Artikelen die beschadigd of incompleet zijn

  • Modules en printplaten

  • Glasplaten op maat

Het kan natuurlijk gebeuren dat je bestelling niet helemaal naar wens blijkt te zijn. Ongeacht of het jouw fout of die van ons is; we storten altijd het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele (standaard) verzendkosten terug. Het bedrag van de heenzending wordt dan zo snel mogelijk naar je teruggestort, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen jou terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd.

Voor producten die beschadigd of niet compleet zijn worden extra kosten in rekening gebracht afhankelijk van de resterende waarde van het product.

Retour aanvragen

Druk op onderstaande knop om je retour aan te vragen. Retouren zonder aanvragen worden niet behandeld.



Eventueel kun je (tevens) gebruik maken van het formulier voor herroeping. Om de snelheid van afhandeling te bevorderen en je goed geïnformeerd te houden geven wij de voorkeur aan een retour die aangevraagd wordt via de normale procedure, dus middels bovenstaande knop.

Om je beter te kunnen helpen, maken we gebruik van cookies, daarmee meten we het internetgedrag van onze gebruikers. door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Lees meer